Uszczelki do nadwozi samochodów ciężarowych
W autach dostawczych niezależnie od odmiany nadwozia wykorzystuje się wszechstronny wachlarz uszczelnień specjalistycznych. W autach przewożących surowce luźne stosuje się uszczelnienia przy deskach burtowych. Ich forma oraz elastyczność materiału są należycie dopasowane aby udaremnić przedostanie się ładunku poza naczepę. W zabudowach kontenerowych lub chłodniczych, gdzie powierzchnia ładunkowa jest w całości osłonięta, wykorzystuje się głównie uszczelnienia drzwi. Na ich krawędź nasuwa się twardy trzon, który wykonany jest z PCV. Miękką część stanowi górna część uszczelki, której sprężystość umożliwia przypasowanie stykających elementów ze sobą i wytworzenie nieprzepuszczalnej płaszczyzny. Do drzwi kontenera lub chłodni można również zastosować profile uszczelniające w całości wytworzone z gumy. Wybór właściwej uszczelki jest niezwykle istotny w nadwoziach, których zadaniem jest podtrzymanie odpowiedniej temperatury transportowanego ładunku takich jak chłodnie czy izotermy. Odrębną grupę stanowią profile uszczelniające do okien i szyb, których rolą jest ścisłe połączenie ze sobą brzegów metalu z brzegiem szkła. Najlepiej do tego celu pasują uszczelki z rozpieraczem. Podstawowa część łączy obie krawędzie, natomiast montowany w finalnym momencie rozpieracz stanowi wypełniacz i zarazem umożliwia trwałe połączenie elementów.