Grzejniki Purmo zmiana cen
Od pierwszego marca firma Purmo podnosi ceny katalogowe swoich kaloryferów. Jak łatwo się domyśleć, w tym roku zmiana cen jak zwykle jest w górę. Sytuacja jest taka sama u podobnych firm w branży instalacyjnej. Od lat ceny produktów ciągle rosną po kilka procent rocznie. Jest to o tyle ciekawe, że oficjalne informacje publikowane o inflacji rok do roku w granicach 2% a często poniżej jednego procenta za rok 2018, mają się nijak do notowanych zmian cen produktów w przemyśle. Wątpliwym wytłumaczeniem mogą być ograniczenia w produkcji a tym samym przewaga popytu nad podażą. Dlagrzejnika Purmo, istnieje na rynku szeroka liczba wytwórców grzejników płytowych oraz ozdobnych, oferujących nie tylko niższe ceny, ale także lepszą dostępność. W przypadku grzejników dekoracyjnych, łazienkowych czas oczekiwania w Purmo wynosi miesiąc. Dla grzejników malowanych na zamówienie i dla serii Purmo Aquilo grzejników kanałowych okres oczekiwania wynosi nawet 8 tygodni. Jedynym wytłumaczeniem sytuacji może być rozpoznawalność marki. Jeśli zapytać klientów o markę grzejników, to jeżeli padają odpowiedzi to jest to w 90% przeważnie marka Purmo. Koncern Retting Heating wiele lat temu prowadził bardzo intensywne akcje marketingowe. Bardzo dużo klientów kojarzy produkty Purmo z logo kota wplecionego w logo tej marki. Symbol ten był tak zakorzeniony, że przez długi czas gdy doszło do rebrendingu, to marka miała problem z rozpoznawalnością. Rzadko ma miejsce taka sytuacja, że producent ma tak mocno zakorzenione logo wśród odbiorców. Sytuacja ta jest o tyle ciekawa że Purmo nie jest marką światową. Jest identyfikowana w tylko na naszym kontynencie i największym uznaniem cieszy się właśnie w Polsce. Drugim regionem z popularnością o połowę mniejszą jest Finlandia. Wykreowana jeszcze w XX wieku rozpoznawalna marka grzejników zaczyna jednak chyba kuleć z powodu ignorancji działu marketingu. Webowe narzędzia do monitorowania popularności haseł w wyszukiwarce google pokazują dobitnie, że popularność tej marki delikatnie, ale ciągle malej.