Oświetlenie do chłodni

Oświetlenie aut TIR-ów musi znosić duże obciążenia, być bardzo pewne i gwarantować pewne oświetlenie aż po kres kolejnej trasy, bo powtarzalne ciągłe użycie żarówek do aut plandekowych i samochodów użytkowych niejednokrotnie wyniszcza je. Od niedawna ustalenia prawne nakładają poza tym przymus oznaczania odbiciowego konturowego nowo zarejestrowanych w Polsce samochodów dostawczych. Oznakowanie odblaskowe krawędziowe od tyłu ma być montowane na ciężarówkach szerszych niż 2100 mm przynależących do kategorii N2 o maksymalnej masie kompletnej przekraczającej 7,5 t oraz N3 i O3 i O4. Natomiast poboczne musi być montowane na pojazdach o wielkości boku przekraczającej 6000 mm należących do kategorii: N2 o maksymalnej masie kompletnejcałkowitej przewyższającej 7,5 t oraz N3, O3 i O4. W odniesieniu do pozostałych kategorii aut, w tym też podwozia samochodu ciężarowego z kabiną i ciągnika siodłowego oznaczenie jest dobrowolne, natomiast nie montuje się go na ciężarówkach kategorii M1 i O1. Oznakowanie odbłyskowe obrysowe może być zrealizowane przy użyciu linii ciągłych albo przerywanych o barwie białej lub żółtej. Oznaczenie odblaskowe obrysowe zdecydowanie poprawia widzialność auta w gorszych warunkach, dzięki czemu poprawia bezpieczeństwo na drodze.