Sprężyny do pokryw

Sprężyny pneumatyczne przeznaczone są do wspomagania siły mięśni człowieka wtedy, gdy musimy pewnie podnieść ewentualnie opuścić o dużej wadze klapę. By fachowo dopasować taki amortyzator, wypadałoby w głównej mierze wymierzyć wymiary pokrywy, do dźwigania, bowiem przestrzeń, jaką mamy do dyspozycji, określa wymiar siłownika oraz pole ruchu. Tymczasem zaś jej waga stanowi o koniecznej sile sprężyny. Tam, gdzie jest to możliwe z powodów konstrukcyjnych, używa się dwie sprężyny, z każdej strony pokrywy jeden egzemplarz. Sprężynę powinno się w każdym przypadku montować tłoczyskiem skierowanym do dołu, by w ostatecznej fazie skoku uzyskać działanie hydraulicznej amortyzacji. Punkty zamocowania sprężyny, czy to na wieku jak i na futrynie, powinny znaleźć się w jednej osi i wymagane są drobne luzy, tak aby tłoczysko nie zostało poddane naprężeniom poprzecznym. Należy unikać jakichkolwiek uderzeń. Siłownika kategorycznie nie wolno otwierać, gdyż wypełnienie stanowi gaz pod wysokim ciśnieniem. Podczas malowania konstrukcji pokrywy należy uważać, by pod żadnym pozorem nie zachlapać farbą samego tłoka, bo po wyschnięciu mogą one rozszczelnić połączenia i spowodować wyciek oleju.