Przeguby do auta jakie są ich typy

Skrzydła boczne nazywane też dodatkowymi od drzwi tylnych czyli podstawowych kontenera generalnie różnią się kątem otwarcia. Wrota tylne, których zawiasy umocowane są na pionowych krawędziach kontenera, otwierają się o 270 stopni, by pozwoliły się unieruchomić wzdłuż ścian bocznych samochodu. Dzięki temu kontener z otwartymi połówkami nie zabiera dużo więcej miejsca i obok rampy wyładunkowej można rozstawić więcej ciężarówek jeden obok drugiego, a domknąć bramę można po zakończeniu przeładunku i po odjechaniu na niewielką odległość od rampy. Za to drzwiczki boczne w kontenerze są umieszczone tak, że pozwolą się rozewrzeć nie więcej, niż o 180 stopni, bo kąt otwarcia zmniejsza ściana boczna auta. Kolejną różnicą jest długość zawiasów, gdyż skrzydła tylne używają całej przestrzeni, na jaką pozwalają gabaryty kontenera z tyłu, dzięki czemu zawiasy do ogromnych wrót tylnych muszą być większe, silniejsze, bowiem muszą udźwignąć po prostu większy ciężar. Drzwiczki pomocnicze do ciężarówki przeważnie są dużo lżejsze i mniejsze, gdyż stanowi je jedno skrzydło. Skutkiem tego (zawiasom|przegubom|zawiaskom} stawiane są inne wymagania co do ich obciążalności. Oba typy zawiasów są pojedyncze, czyli na jedną połowę na całej wysokości skrzydła przychodzi zależnie od oczekiwanej wytrzymałości 3-4 sztuk. Jest także jeszcze jeden rodzaj zawiasów, tak zwane zawiasy listwowe, gdzie dwie zazębiające się|współpracujące ze sobą} pióra są połączone długą osią na całej długości. Taka konstrukcja przydaje się, wtedy, gdy otwierana klapa ma się podnosić do góry, a nie na boki. Przeguby do samochodulistwowe mają jednakowy kąt otwarcia, jak przeguby do drzwi pomocniczych, czyli do 180 stopni. Zawiasy listwowe pełnią także rolę okapu chroniącego przed przenikaniem deszczu do wnętrza – wielokrotnie są to specjalnie przetłoczone odlewy aluminiowe, dzięki temu ilość szczelin jest zmniejszona. Zawiasy listwowe robi się też ze stali (surowej lub nierdzewnej) i poszczególne części obu połówek zazębiają się naprzemiennie na jednej i tej samej ośce.